Logo
HypotheekverstrekkersWat kun je verwachtenOver onsGratis afspraak maken

Algemene voorwaarden

Voorwaarden die gelden voor onze dienstverlening.

1. Hoe werken wij samen?

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Klant: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die alleen of samen met een derde een Opdracht verstrekt aan Miles Hypotheken.
  • Miles Hypotheken: de onderneming die optreedt als opdrachtnemer van de Klant, gedreven door Miles Hypotheken, dan wel een aan haar gelieerde onderneming, of door een franchisevestiging of affiliate van Miles Hypotheken. Miles Hypotheken is statutair gevestigd te Almere en ingeschreven in het Handelsregister onder nummer 97099384, AFM-vergunningnummer: 12050633.
  • Opdracht: de (al dan niet mondeling tot stand gekomen) overeenkomst van opdracht waarbij de Klant Miles Hypotheken de opdracht geeft tot het verlenen van Dienstverlening.
  • Dienstverlening: alle activiteiten die Miles Hypotheken uitvoert ten behoeve van en in opdracht van de Klant, op het gebied van financieel advies en bemiddeling betreffende de (mogelijke) levering van financiële producten en/of diensten door derden (financiële instellingen) aan de Klant.

Miles Hypotheken biedt de Klant via haar website de mogelijkheid om een hypotheekaanvraag te doen. Hierbij wordt de Klant begeleid door de medewerkers van Miles Hypotheken.

Alle bepalingen in deze Algemene Voorwaarden zijn mede bedongen ten behoeve van de aandeelhouders, bestuurders en/of vennoten van Miles Hypotheken, evenals voor iedereen die voor Miles Hypotheken of direct voor aan Miles Hypotheken gelieerde ondernemingen werkzaam is.

2. Voor wie en wanneer?

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle vormen van Dienstverlening en Opdrachten die strekken tot het verrichten van werkzaamheden en/of diensten door Miles Hypotheken, inclusief alle daaruit voortvloeiende of daarmee samenhangende overeenkomsten tussen de Klant en Miles Hypotheken, respectievelijk hun rechtsopvolgers. Dit geldt eveneens voor alle door Miles Hypotheken uitgebrachte aanbiedingen en/of offertes. Aanbiedingen en/of offertes afkomstig van financiële instellingen anders dan Miles Hypotheken vallen hier niet onder.

Deze Algemene Voorwaarden gelden voor alle aanvragen van, aanbiedingen en offertes aan, en overeenkomsten met de Klant, tenzij Miles Hypotheken en de Klant uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. Eventuele inkoopvoorwaarden of andere (algemene) voorwaarden van de Klant zijn niet van toepassing.

De Algemene Voorwaarden blijven tevens van kracht voor latere overeenkomsten tussen Miles Hypotheken en de Klant, tenzij hierover schriftelijk afwijkende afspraken zijn gemaakt.

In geval van tegenstrijdigheid tussen bepalingen geldt de volgende voorrangsvolgorde:

  1. De Overeenkomst, of het door Miles Hypotheken schriftelijk of elektronisch bevestigde Opdrachtformulier
  2. Deze Algemene Voorwaarden
  3. Het dienstverleningsdocument
  4. Eventuele overige documenten behorende bij de Overeenkomst

Afwijkende bedingen zijn slechts geldig indien Miles Hypotheken deze uitdrukkelijk en schriftelijk aan de Klant heeft bevestigd.

Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden of in de Opdracht nietig blijkt te zijn of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De betreffende bepaling zal in overleg tussen partijen zo spoedig mogelijk worden vervangen door een bepaling die de oorspronkelijke strekking zo veel mogelijk benadert.

3. Hoe wij omgaan met uw gegevens

Miles Hypotheken is slechts verplicht om (verdere) uitvoering te geven aan de Opdracht indien de Klant alle door Miles Hypotheken gevraagde gegevens en informatie tijdig, volledig en in de gewenste vorm aanlevert.

De Klant is tevens gehouden om Miles Hypotheken uit eigen beweging te informeren over alle feiten en omstandigheden die relevant kunnen zijn voor de uitvoering van de Opdracht.

De Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door of namens hem verstrekte gegevens en informatie. Indien de verstrekte informatie niet tijdig, onjuist of onvolledig blijkt te zijn, is Miles Hypotheken gerechtigd de Dienstverlening op te schorten totdat de benodigde informatie is ontvangen.

4. Hoe wij uw opdracht uitvoeren

Miles Hypotheken bepaalt de wijze waarop en door welke medewerker(s) de Dienstverlening wordt uitgevoerd, waarbij zij zoveel mogelijk rekening houdt met de door de Klant kenbaar gemaakte wensen.

Miles Hypotheken zal de Opdracht uitvoeren naar beste kunnen en met de zorgvuldigheid die van een professioneel dienstverlener mag worden verwacht. Er kan echter geen garantie worden gegeven dat het door de Klant beoogde resultaat daadwerkelijk wordt bereikt.

Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, gelden termijnen waarbinnen de Dienstverlening dient te zijn afgerond niet als fatale termijnen. Miles Hypotheken is niet verantwoordelijk voor het bewaken van termijnen in overeenkomsten waarbij de Klant partij is, zoals termijnen van ontbindende voorwaarden in een koopovereenkomst.

Offertes en aanbiedingen van financiële instellingen die via Miles Hypotheken aan de Klant worden verstrekt, zijn – tenzij uitdrukkelijk anders vermeld – vrijblijvend en onder voorbehoud van goedkeuring door de betreffende financiële instelling.

De Klant kan geen rechten ontlenen aan berekeningen die door Miles Hypotheken worden opgesteld. Deze berekeningen, waaronder indicaties van kosten van financiële producten, gevolgen voor maandlasten, fiscale effecten en scenario’s zoals arbeidsongeschiktheid of overlijden, zijn uitsluitend voorlopig en kunnen tussentijds wijzigen door onder andere rente- en premiewijzigingen.

5. Hoe wij uw privacy beschermen

Miles Hypotheken behandelt de door of namens de Klant verstrekte gegevens en informatie in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Indien Miles Hypotheken optreedt als partij in een (gerechtelijke) procedure, is zij gerechtigd de door of namens de Klant verstrekte gegevens en informatie, evenals andere gegevens waarvan zij in het kader van de Opdracht kennis heeft genomen, te gebruiken voor zover dit naar haar redelijke oordeel relevant is.

Behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van Miles Hypotheken, is het de Klant niet toegestaan de inhoud van adviezen, opinies of andere (al dan niet schriftelijke) uitingen van Miles Hypotheken openbaar te maken of aan derden ter beschikking te stellen, tenzij dit rechtstreeks voortvloeit uit de overeenkomst of noodzakelijk is voor het inwinnen van een deskundig oordeel over de betreffende werkzaamheden.

6. Kosten en betaling

Voor de Dienstverlening is de Klant aan Miles Hypotheken een vergoeding verschuldigd volgens de bij Miles Hypotheken geldende tarieven en werkwijzen, zoals deze aan de Klant bekend zijn gemaakt of nog zullen worden medegedeeld. De vergoeding kan geheel of gedeeltelijk zijn inbegrepen in bedragen die door een derde financiële instelling aan de Klant in rekening worden gebracht.

Indien de Klant besluit om de Opdracht tussentijds te beëindigen, is hij een vergoeding verschuldigd aan Miles Hypotheken gebaseerd op de reeds verrichte werkzaamheden.

Betaling van de vergoeding kan op verschillende manieren plaatsvinden, waaronder via de notaris die door de Klant is aangewezen of door middel van een factuur die Miles Hypotheken aan de Klant verstuurt.

Indien betaling langs de afgesproken weg niet mogelijk blijkt, stelt Miles Hypotheken de Klant hiervan op de hoogte. De Klant dient dan binnen 7 dagen alsnog de betaling te voldoen, zonder enige aftrek, korting of verrekening, in euro’s door storting of overboeking op de door Miles Hypotheken aangegeven bank- of girorekening. Indien de Klant niet tijdig betaalt, treedt hij automatisch in verzuim.

Alle kosten die Miles Hypotheken maakt om de vordering te incasseren – zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke kosten – komen voor rekening van de Klant. Deze kosten omvatten in ieder geval de wettelijke rente en een vergoeding conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

7. Klachten en oplossingen

Een klacht met betrekking tot de Dienstverlening of de in rekening gebrachte vergoeding dient, op straffe van verval van alle rechten, schriftelijk aan Miles Hypotheken te worden gemeld:

  • binnen 30 dagen na de verzenddatum van de stukken of informatie waarover de klacht gaat; of
  • indien de Klant aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, binnen 30 dagen na de ontdekking van het gebrek.

Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichtingen van de Klant niet op, tenzij Miles Hypotheken de klacht schriftelijk als gegrond heeft erkend.

In geval van een gegronde klacht kan Miles Hypotheken, naar eigen keuze:

  • de in rekening gebrachte vergoeding aanpassen,
  • de betreffende werkzaamheden kosteloos verbeteren of opnieuw uitvoeren, of
  • besluiten de Opdracht geheel of gedeeltelijk niet (verder) uit te voeren met terugbetaling van reeds betaalde vergoedingen naar evenredigheid.

Klachten kunnen telefonisch en/of schriftelijk worden gemeld bij Miles Hypotheken. Deze zullen worden behandeld volgens de interne klachtenregeling. Daarnaast heeft de Klant de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de Ombudsman Financiële Dienstverlening of de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening, beiden onderdeel van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

8. Onze verantwoordelijkheden

De aansprakelijkheid van Miles Hypotheken is als volgt geregeld:

  • De aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval door de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van Miles Hypotheken B.V. wordt uitgekeerd, inclusief het eigen risico.
  • Indien de verzekering geen dekking biedt, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat de Klant heeft betaald of nog verschuldigd is voor de betreffende werkzaamheden, met een maximum van €5.000 (zegge: vijfduizend euro).
  • Miles Hypotheken is uitsluitend aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het niet in acht nemen van de zorgvuldigheid en deskundigheid die redelijkerwijs mag worden verwacht.

Uitsluitingen van aansprakelijkheid

Miles Hypotheken is niet aansprakelijk voor:

  • Schade als gevolg van onjuiste, onvolledige of niet tijdig aangeleverde gegevens door de Klant.
  • Schade veroorzaakt door derden die door Miles Hypotheken zijn ingeschakeld (werknemers van Miles Hypotheken uitgezonderd).
  • Schade door het niet, niet tijdig of niet volledig nakomen van verplichtingen door financiële instellingen anders dan Miles Hypotheken, inclusief betaling van rente en/of premies.
  • Schade door resultaten van beleggingen in verband met door de Klant afgesloten (hypothecaire) producten.
  • Schade veroorzaakt door handelingen of nalatigheden van andere financiële dienstverleners, ook als deze door Miles Hypotheken zijn ingeschakeld.
  • Schade als gevolg van fouten in gebruikte software of programmatuur.
  • Schade door het verlopen van termijnen in overeenkomsten waarbij de Klant partij is.
  • Indirecte schade of gevolgschade van welke aard dan ook.

Website en berekeningen

  • De informatie op de website(s) van Miles Hypotheken wordt met zorg samengesteld, maar Miles Hypotheken kan de juistheid of volledigheid niet garanderen. Wijzigingen kunnen te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving worden doorgevoerd.
  • Aan de informatie op de website kunnen geen rechten worden ontleend. Miles Hypotheken aanvaardt geen aansprakelijkheid voor fouten, onderbrekingen of de werking van de website.
  • Berekeningen die via de website worden aangeboden zijn indicatief, gebaseerd op algemene uitgangspunten en door de Klant ingevoerde gegevens. Aan deze berekeningen kunnen geen rechten worden ontleend.

Uitzondering

De bovenstaande uitsluitingen gelden niet in geval van opzet of grove schuld van Miles Hypotheken.

Termijn voor schadevorderingen

Een vordering tot schadevergoeding dient uiterlijk binnen 12 maanden na ontdekking van de schade of het moment waarop de Klant de schade redelijkerwijs had kunnen ontdekken, schriftelijk te worden ingediend. Na deze termijn vervalt het recht op schadevergoeding.

9. Vervaltermijn

Tenzij in deze Algemene Voorwaarden anders is bepaald, vervallen alle vorderingsrechten van de Klant jegens Miles Hypotheken – uit welke hoofde dan ook – in verband met door Miles Hypotheken verrichte werkzaamheden, uiterlijk één jaar nadat de Klant bekend werd of redelijkerwijs bekend had kunnen zijn met het bestaan van die rechten.

10. Situaties buiten onze invloed

Miles Hypotheken is niet gehouden haar verplichtingen na te komen indien dit redelijkerwijs onmogelijk is als gevolg van omstandigheden buiten haar invloedssfeer. Onder overmacht wordt mede verstaan, maar niet beperkt tot:

  • stakingen en andere arbeidsconflicten,
  • oproer, brand, of andere calamiteiten,
  • langdurige uitval van software, internetverbindingen of andere technische voorzieningen,
  • vertragingen of tekortkomingen van toeleveranciers waarop Miles Hypotheken geen invloed heeft.

11. Toepasselijk recht en geschillen

Op alle overeenkomsten tussen de Klant en Miles Hypotheken is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze Algemene Voorwaarden en/of de Overeenkomst worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter te Almere.

12. Wijzigingen en overige bepalingen

Miles Hypotheken is bevoegd om deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Gewijzigde voorwaarden treden in werking 14 (veertien) dagen na bekendmaking, tenzij een andere termijn wordt vermeld. Bekendmaking kan plaatsvinden via de website van Miles Hypotheken of door vermelding op facturen.

Deze Algemene Voorwaarden zijn te raadplegen op de website van Miles Hypotheken (www.mileshypotheken.nl) en worden desgevraagd kosteloos aan de Klant toegezonden.

Indien één of meer bepalingen in deze Algemene Voorwaarden of de Overeenkomst door een rechter of andere bevoegde instantie ongeldig of niet-afdwingbaar worden verklaard, blijven de overige bepalingen volledig van kracht. Partijen zullen in dat geval in overleg treden om vervangende bepalingen vast te stellen die zoveel mogelijk aansluiten bij de oorspronkelijke bedoeling.

Wijzigingen in de vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Klant, zijn vertegenwoordigers of gemachtigden, zijn pas tegen Miles Hypotheken van kracht nadat Miles Hypotheken hiervan schriftelijk in kennis is gesteld.

De Klant is verplicht om iedere wijziging van adres- of (facturatie)gegevens tijdig en schriftelijk aan Miles Hypotheken door te geven. Voor de relatie met Miles Hypotheken geldt als domicilieadres het laatste schriftelijk door de Klant opgegeven adres.

Indien de Klant in een situatie van (dreigend) faillissement, surseance van betaling of schuldsanering verkeert, dient hij Miles Hypotheken hiervan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen.